Tillgänglighet för Interbook Go

 

Explizit Public Service AB står bakom den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatsen. Det här dokumentet beskriver hur Interbook Go uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.

Hur tillgänglig är webbplatsen?

Vi är medvetna om att delar av webbplatsen inte är helt tillgängliga. Se avsnittet om innehåll som inte är tillgängligt nedan för mer information.

Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?

Om du behöver innehåll från Interbook Go som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivning nedan, kan du kontakta din kommun.

Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet

Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, kontakta din kommun som får göra en felanmälan till oss.

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.

Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet

Den här webbplatsen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, på grund av de brister som beskrivs nedan:

Innehåll som inte är tillgängligt

Bristande förenlighet med lagkraven

Problem med tabbordning:

  • Tabbordningen är inte logisk på alla sidor.

  • På vissa sidor kan man inte tabba till all information. Detta gäller vissa listor i systemet dock inte bokning och bidrag.

    Vår ambition är att ha åtgärdat detta kända tillgänglighetsproblem senast den 30 juni 2024.

Problem med skärmuppläsning

  • På grund av att tabbordningen inte tillgängliggör alla delar i listorna blir användning av Interbook Go utan synförmåga eller användning med kraftigt nedsatt synförmåga som är i behov av skärmläsare inte möjlig utan stora svårigheter och risk för fel. Detta gäller framförallt vid visning eller editering av en befintlig bokning men är ett generellt problem i hela systemet där listor används.

    Vår ambition är att ha åtgärdat detta kända tillgänglighetsproblem senast den 30 juni 2024.

Problem med tredjepartsprodukter

  • Delar av våra tredjepartsprodukter uppfyller inte kodstandarden för WCAG 2.1 nivå AA.

    Vår ambition är att ha åtgärdat detta kända tillgänglighetsproblem senast den 30 juni 2024.

Innehåll som inte omfattas av lagen

Det innehåll som beskrivs här är inte fullt tillgängligt, men undantas enligt 9 § lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.

Kalendern, bokning via schemat, är inte anpassat för användning utan synförmåga eller användning med kraftigt nedsatt synförmåga som är i behov av skärmläsare. Vi hänvisar då till bokning via valet sök enstaka tid eller sök återkommande tid.

Kalendern, vid val av datum, och klockan, vid val av tid, för bokning är inte anpassat för användning utan synförmåga eller användning med kraftigt nedsatt synförmåga som är i behov av skärmläsare. Vi hänvisar till att skriva in datum och tid manuellt i fältet.

Hur vi testat webbplatsen

Vi har gjort en självskattning (intern testning) av Interbook Go samt använt ett testverktyg, SortSite, för att kontrollera tillgängligheten.
Senaste bedömningen gjordes den 5 december 2023 och är godkänd av Explizit.

Webbplatsen publicerades den 30 april 2016.

Redogörelsen uppdaterades senast den 5 december 2023.

 
 

Kontaktpersoner

Inge Sjölin

Explizits support nås via vår Kundportal:
kundportal.explizit.se

Om du stöter på problem i Kundportalen ber vi dig kontakta vår 
Servicedesk:
+46 10-709 90 42
kontakt.ps@explizit.se