Vi söker Kundansvarig/Koordinator

Är du på jakt efter ett jobb där du får ansvara för kundrelationer och agera spindeln i nätet? Motiveras du av att ge service i världsklass och av att nå resultat tillsammans med ditt team? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi på Explizit en kundansvarig. Låter det spännande? Välkommen med din ansökan till oss på Explizit!

Om jobbet som kundansvarig

I rollen som kundansvarig ansvarar du för att proaktivt bearbeta kundparken med vårt utbud av tjänster. Du jobbar i nära samverkan med våra konsulter i försäljningsrelaterade frågor och medverka till att det är ordning och reda på avtal, bevaka när de löper ut och hantera förlängningar och utökningar. Du har ett omväxlande arbete som både rymmer kundkontakt och administrativa uppgifter så som ansvara för order och faktureringsprocessen samt att stötta marknadssidan vid kampanjer och event.

·       Du kommer dessutom att få teckna nya avtal med kunder.

  • Göra uppföljningar efter införandeprojekt för att säkerställa hög kundnöjdhet.

  • Följa upp att kundärenden hanteras i tid och med kvalitet.

  • Stötta utvecklingen av en modern kundportal med hög användarvänlighet.

·       ansvara för order och faktureringsprocessen, dvs hantera att ekonomisystemet uppdateras med ordrar och faktureras enligt avtal.

Är du rätt för rollen som kundansvarig?

För att du ska trivas med dina kommande arbetsuppgifter är det viktigt att du har ett stort driv och att du sätter kundens bästa i första hand. Vi ser gärna också att du ser det som en del av ditt arbete att skapa och vårda relationer och att du har förmågan att arbeta självständigt. Sist men inte minst är du bekväm med att ta initiativ och driva projekt framåt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som kundansvarig eller arbetat inom kultur/fritids- eller överförmyndarförvaltningen. Dessutom har du goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Inkludering i arbetslivet är en självklarhet för oss. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en stor mångfald tillför och vi välkomnar därför sökanden av olika kön och bakgrund.

Intresserad?

Sök jobbet som kundansvarig hos oss genom att skicka din ansökan till Caroline Myrenius, HR-ansvarig, caroline.myrenius@explizit.se. Utvärdering av sökande sker löpande.

Har du frågor som berör tjänstens innehåll ber vi dig kontakta Jonas Vesterlund, Marknadschef, 070-775 18 72.

Vi ser fram emot att höra från dig!

 

Bra att veta

Placeringsort: Skellefteå
Typ av anställning: tillsvidareanställning
Tillsättning: så snart som möjligt
Sista ansökningsdag: den 1 december 2022

Om Explizit Public Service

Explizit Public Service AB erbjuder egenutvecklade programvaror och tjänster till kommuner där främst kultur/fritids- och överförmyndarförvaltningarna är våra kunder. Vårt mål är att våra kundåtaganden och programvaror ska upplevas innovativa och ligga i framkant där vi eftersträvar högsta kvalitet och effekt i alla aspekter hos alla användare och oss själva.

De programvaror vi erbjuder är InterbookGo och WärnaGo med tillhörande tjänsteutbud. Produkterna ägs, säljs, utvecklas och förvaltas av bolaget. I dagsläget finns det ca 250 installationer i Sverige av företagets produkter.